رژیم کالری شماری و تاثیر شگفت انگیز آن بر کاهش وزن
نوشته شده توسط : شکری

رژیم کالری شماری چیست؟ ممکن است شما در مورد اینکه آیا شمارش کالری موثر است یا نه سرگردان شده باشید و قطعاً شما در این مورد تنها نیستید برخی اصرار دارند که شمارش کالری مفید است زیرا آنها معتقدند از دست دادن وزن به مفهوم کاهش کالری ورودی در مقابل کالری خروجی است.

رژیم کالری شماری چیست؟

بدون شک یکی از روش های کاهش وزن کم کردن کالری دریافتی است؛ به همین دلیل امروزه لاغری با رژیم کالری شماری بسیار باب شده است. اما سوال این است که آیا رژیم کالری شماری می تواند یک رژیم لاغری اصولی باشد؟

انواع رژیم لاغری

رژیم لاغری به دو دسته تقسیم می شود. 1. رژیم لاغری اصولی 2. رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری اصولی

رژیم لاغری اصلولی و یا با نام دیگر رژیم لاغری سالم، بهترین روش لاغری محسوب می شود که توسط بسیاری از پزشکان توصیه می شود. زیرا اصولا در این دسته از رژیم ها هیچ ماده غذایی حذف نمی شود بلکه فقط میزان و زمان مصرف آن تغییر می کند. به طور عمده از لیست غذاهای رژیمی و کم کالری استفاده می شود و در این مسیر از غذاهای سیر کننده نیز می توان کمک گرفت.

به عنوان مثال می توان به رژیم مدیترانه ای اشاره کرد که یکی از انواع رژیم های لاغری اصولی است.

رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع دسته ای دیگر از انواع رژیم لاغری است که این رژیم لاغری توسط پزشکان توصیه نمی شود. زیرا در یک مدت زمان کم باعث کاهش وزن می شود اما باعث از دست رفتن قوای بدن می شود. برای مثال رژیم سه روزه امریکایی یکی از انواع رژیم های لاغری محسوب می شود.

رژیم های لاغری برای درمان بیماری

برخی از رژیم های لاغری نیز وجود دارند که به کنترل و یا بهبود بیماری ها کمک می کند. در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شوید.

رژیم شیردهی

مادرانی که در بارداری و یا در دوران شیردهی به سر می برند می توانند از رژیم شیردهی کمک بگیرند تا وزن خود را به حالت نرمال بازگردانند.

رژیم افراد دیابتی

دیابت یکی از بیماری هایی است که افراد در آن منع مصرف مواد غذایی با کلسترول بالا را دارند. رژیم دیابتی به افراد کمک می کند تا این بیماری را کنترل کنند.

رژیم بیماران کلیوی

افرادی که به بیماری های کلیوی مبتلا هستند همیشه به دنبال راهی برای درمان و یا کنترل این بیماری هستند. البته باید بدانید که الگوی غذایی بیمار کلیوی رابطه مستقیمی با میزان کیفیت زندگی و درمان بهتر بیماری دارد. بناراین استفاده از رژیم بیماران کلیوی بسیار می تواند کمک کننده باشد.

منبع: https://www.dritm.ir/





:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: